(De ce incomode? Pentru incurajarea largirii zonei de psihologic:))
Este esential ca un furnizor de servicii de
sa-si identifice clar, pentru sine, motivatia principala: ofera acest serviciu pentru a bani sau pentru a-i ajuta pe ceilalti?Daca vrea sa faca bani, trebuie sa aiba grija sa spuna oamenilor ceea ce ei vor sa auda. Daca vrea sa-i ajute, trebuie sa astepte rabdator momentul in
ei vor fi pregatiti pentru a le spune ceea ce ei nu vor sa auda._________
Ce este mai greu: 1 kg de fier sau 1 kg de vata?
E o problema de clasa a 2-a (sau a 1-a?).
In mod analog, ce este mai “sanatoasa” : obsesia esecului sau obsesia succesului?
Wise men praise equanimity.
_________
Exista tendinta de a asimila programele de dezvoltare personala programelor motivationale orientate catre generarea de energie si pe construirea unei atitudini de tip “I can do it!” in detrimentul autoreflectiei si autoanalizei.
Este ca si cum i-ai da pe Socrate, Buddha, Freud si Jung pe un Redbull.
Ne petrecem oricum prea mult timp actionand pentru a repara erorile actiunilor noastre trecute. Actiunea are nevoie sa fie echilibrata de reflectie. Niciuna nu trebuie sa o paralizeze pe cealalta.
Remember Blaise Pascal: “All human misery comes from a single cause: man’s inability to sit still”.
exista si reversul medaliei, adica oameni care analizeaza si ras-analizeaza si nu intreprind nimic.
adica de exemplu eu.
mie mi-ar prinde bine un redbull 🙂