Cum NU functioneaza psihoterapia

O psihoterapie nu functioneaza niciodata asa cum doreste clientul/pacientul. Nu functioneaza nici macar asa cum doreste terapeutul.

Acest fapt este consecinta directa a existentei inconstientului.

P.S. Un inconstient care ne aminteste constant ca nu suntem stapani in propria casa, care se amuza teribil pe seama fantasmelor noastre de omnipotenta, pe seama arogantei noastre ca am putea controla totul.

P.P.S. Merita facuta parela cu conceptul budist “anatta”.

P.P.P.S.  Gratie acestui motiv, demersul psihoterapeutic este o aventura a autodescoperirii si nu o procedura standard de reparatie. Mii de Multumiri inconstientului!

3 thoughts on “Cum NU functioneaza psihoterapia

  1. Corina Bacalearos

    Ei, de asta imi place mie ortodoxia, ca vizeaza direct aroganta la care va referiti si rapeste inconstientului subiectul de amuzament, punandu-l la treaba intru vindecare….; cat despre cum functioneaza psihoterapia…, ca multa dreptate mai aveti!…desi, ramane prietena noastra…care la nevoie… se cunoaste…:)
    Cu bine si cu multumiri…

  2. Corina Bacalearos

    pentru ca probabil sunteti preocupata; pentru ca aveti dreptate; pentru ca cel putin incostientul meu s-a amuzat putin…mai mult, si ati vazut asta din punctuatie; pentru ca dl. Ricu nu scrie degeaba….:), iar eu ii multumesc d-lui Ricu, care multumeste inconstientului…
    doar ca, in cazul meu, ochii s-au deschis in privinta inconstientului prin Sf. Maxim Marturisitorul….

Leave a comment