Nevoia de igiena mentala (Utopie?!)

Imi place sa spun ca o psihanaliza sau o meditatie Zen nu strica nimanui.

Cu totii avem nevoie de o igiena mentala, dar cei mai multi dintre noi sunt departe de a constientiza aceasta nevoie. Este posibil (sper!) ca in viitor un proces de igiena mentala realizat cu regularitate sa devina la fel de firesc precum… spalatul pe dinti, de exemplu.

One thought on “Nevoia de igiena mentala (Utopie?!)

  1. maria

    ma-ntreb acum de cate ori am inceput a scrie…si am sters pe masura ce gandeam pe mai departe… psihoterapia la nivelul catimii celor ce se spala pe dinti…. simpatica comparatie in ton optimist…astfel as dori sa o percep si eu… dar nu imi e cu putinta. De ce? din cauza acestui perpeetum ce il reprezinta generatiile nascute din alte generatii… Nu cunosc statistici privitoare la sansele de a ajunge om fara nevoia unei consilieri psihologice la unul mai mai multe momente in viata, faptul ca cei ce o atare nevoie nu o recunosc nu anihileaza nevoia in sine a consilierii. Analizand astfel comparatia gandesc ca de regula cei ce desfasoara activitatea uzuala a spalatului pe dinti, constientizeaza intr-o masura mai mare daca exista in ei si pentru ei si nevoia de consiliere in anumite circumstante ale vietii lor, macar pentru simplul rationament ca insasi spalatul pe dinti e tot o modalitate de aparare a sanatatii. in timp ce scriam gandeam ca poate inainte de a trimite aceste randuri prin eter ar fi bine sa le recitesc. Aleg insa a-mi infrana acest indemn al mintii mele, lasand astfel cuvintele asternute sa plece…alstefl poate recitindu-le poate nu le voi mai descarca din mintea si sufletul meu pur si simplu…in aceasta autopsihoterapie online, sau cum s-ar numi ceea ce fac eu acum.

Leave a comment